Aktuelt

Nye bookingrutiner fra 1.nov

Styrkeuka 2020 – et initiativ fra helsedirektoratet

Helsedirektoratet ønsker å rette oppmerksomhet om betydningen av styrketrening og ønsker å inspirere til enkel og regelmessig trening, gjennom den årlige styrkeuka.

Nye parkeringsrutiner

Spicheren endrer nå parkeringsrutiner for medlemmer. Vi har inngått ny avtale med UiA om leie av parkeringsplasser på området utenfor senteret Dette vil medføre noen endringer på hvor du kan parkere til hvilke tider. Se kartskisse med mer informasjon om parkeringsområder. Vi opprettholder tilbudet om 3 timer gratis parkering for medlemmer i senterets åpningstid! Parkering er kun tillatt i forbindelse med trening.

Bookingregler på Spicheren

Reglene er etablert til beste for våre kunder. Hensikten er at timer som er booket og ikke benyttes, frigis til andre som ønsker plass.

Regler for smittevern på Spicheren

Det er viktig at du som medlem setter deg inn i gjeldende retningslinjer som er på senteret.

Nyhet! MetCon mobility

Månedens treningsbilde i August

Vi gratulerer @emiinamalkoc som vinner av månedens treningsbilde i august.
Ny måned betyr nye muligheter for å vinne. Følg oss på Instagram og tagg ditt treningsbilde med @spicherentreningssenter og du er med i konkurransen om å vinne månedens treningsbilde i september

Spicheren tar smittevern på alvor

Fullt trøkk på gruppetimer

Vi gleder oss til en ny sesong og håper å se både kjente og nye ansikt på trening.

Autobelayene er tilbake i drift

Vi har hatt litt vedlikehold på vårer autobelayer den siste tiden. Men alle er nå tilbake og i full drift.

Mor & barn kurs

Oppstart i uke 41

Film: Økter du kan gjøre hjemme

Her har vi filmet ulike filmer av treningsøkter du kan gjøre hjemme.

Åpningstider og timeplan for sommeren

Nå SMELLER det!

Treningsprogram/økter

Her finner du ulike treningsprogram og økter som du kan gjøre hjemme.

Trimpoeng - På tur med Spicheren

I disse dager hvor mange er hjemme er det viktig å holde seg litt i aktivitet.
Trimpoeng er et enkelt turkonkurransekonsept som gjør det mye mer motiverende å komme seg ut på tur! Få poeng hver gang du har vært på en av de definerte turene. Spicheren har satt opp en egen gruppe hvor vi har satt opp fire lokale turmål.
Last ned Trimpoeng-appen og bli med :)

4 løpeøkter du kan gjøre ute

Våre intervalltimer på tredemølle er superpopulære, og vi vet at mange har satt seg forskjellige mål fremover mot sommeren. Fortvil ikke, det er mange muligheter og fullt mulig å få til intervalltrening ute også.

10 fakta om trening og ryggsmerter

Muskel- og skjelettlidelser er svært utbredt og medfører betydelige plager for den enkelte i form av smerter, redusert livskvalitet og problemer med å fungere i dagligliv og arbeidsliv.

8 enkle tips du kan bruke for å endre treningen din

Mange som trener styrketrening gjør det samme programmet, med de samme øvelsene, seriene, repetisjonen og vektene år etter år. Selvsagt er all trening bedre enn ingen trening, men mange kan også bli frustrert da de ikke får progresjon på sine programmer. I denne posten ønsker vi å belyse 8 enkle tips du kan bruke for å endre din trening, slik at du får mer progresjon. Husk at du bør endre et av parameterne om gangen, for å se hvilken effekt det har. Ikke gjør alle endringene med en gang.

Crawlkurs for voksne

Har du et ønske om å beherske svømmearten crawl? Da er løsningen nærmere enn du aner. I vårt alltid oppvarmede basseng (27 °C) tilbyr vi crawlkurs for voksne nybegynnere.

Nyttårsforsett eller "motivasjonskiller"

  1. Kosthold & ernæring

Kom i gang med gruppetrening

Ny oppdatering på booking-appen

Det er nå tilgjengelig en ny oppdatering for Spicherens booking-app

NYHET! BasisBall!

BasisBall Raw er et nytt gruppetime konsept som kommer på Spicheren i januar. Dette er en time med fokus på funksjonelle styrkeøvelser.

Personvernerklæring Spicherens personvernerklæring beskriver hvilke opplysninger vi samler inn om deg som kunde, i hvilke systemer det gjøres og hva vi bruker opplysningene til. Mer info