Aktuelt

Nye parkeringsrutiner

Spicheren endrer nå parkeringsrutiner for medlemmer. Vi har inngått ny avtale med UiA om leie av parkeringsplasser på området utenfor senteret Dette vil medføre noen endringer på hvor du kan parkere til hvilke tider. Se kartskisse med mer informasjon om parkeringsområder. Vi opprettholder tilbudet om 3 timer gratis parkering for medlemmer i senterets åpningstid! Parkering er kun tillatt i forbindelse med trening.

Smittevern på Spichern

Det er viktig at du som medlem setter deg inn i gjeldende retningslinjer som er på senteret.

Åpningstider og timeplan for sommeren

Autobelayene er tilbake i drift

Vi har hatt litt vedlikehold på vårer autobelayer den siste tiden. Men alle er nå tilbake og i full drift.

KURS: Bli sterkere på 8 uker

Ønsker du å bli sterkere og eller ønsker du bare få et nytt program du kan følge de neste 8 ukene?

Nå SMELLER det!

Familiesvømming og familieklatring er stengt gjennom sommeren

Film: Økter du kan gjøre hjemme

Her har vi filmet ulike filmer av treningsøkter du kan gjøre hjemme.

Treningsprogram/økter

Her finner du ulike treningsprogram og økter som du kan gjøre hjemme.

Trimpoeng - På tur med Spicheren

I disse dager hvor mange er hjemme er det viktig å holde seg litt i aktivitet.
Trimpoeng er et enkelt turkonkurransekonsept som gjør det mye mer motiverende å komme seg ut på tur! Få poeng hver gang du har vært på en av de definerte turene. Spicheren har satt opp en egen gruppe hvor vi har satt opp fire lokale turmål.
Last ned Trimpoeng-appen og bli med :)

Spørsmål & svar i forbindelse med stenging av Spicheren

Det er for tiden stor pågang på vår servicetjeneste, og vi ber deg forsøke å finne svar på spørsmålet ditt her før du tar kontakt med oss.

Spicheren stenges midlertidig

Nasjonale og lokale myndigheter har kommet med en sterk anmodning om å ta den pågående virus situasjonen på alvor. Vi må alle ta vår del av ansvaret for å begrense omfanget, og vi har nå et mulighetsrom for å redusere spredningen av viruset.

4 løpeøkter du kan gjøre ute

Våre intervalltimer på tredemølle er superpopulære, og vi vet at mange har satt seg forskjellige mål fremover mot sommeren. Fortvil ikke, det er mange muligheter og fullt mulig å få til intervalltrening ute også.

10 fakta om trening og ryggsmerter

Muskel- og skjelettlidelser er svært utbredt og medfører betydelige plager for den enkelte i form av smerter, redusert livskvalitet og problemer med å fungere i dagligliv og arbeidsliv.

8 enkle tips du kan bruke for å endre treningen din

Mange som trener styrketrening gjør det samme programmet, med de samme øvelsene, seriene, repetisjonen og vektene år etter år. Selvsagt er all trening bedre enn ingen trening, men mange kan også bli frustrert da de ikke får progresjon på sine programmer. I denne posten ønsker vi å belyse 8 enkle tips du kan bruke for å endre din trening, slik at du får mer progresjon. Husk at du bør endre et av parameterne om gangen, for å se hvilken effekt det har. Ikke gjør alle endringene med en gang.

Mor & barn kurs

Oppstart i uke 16

Crawlkurs for voksne

Har du et ønske om å beherske svømmearten crawl? Da er løsningen nærmere enn du aner. I vårt alltid oppvarmede basseng (27 °C) tilbyr vi crawlkurs for voksne nybegynnere.

Nyttårsforsett eller "motivasjonskiller"

  1. Kosthold & ernæring

Kom i gang med gruppetrening

Ny oppdatering på booking-appen

Det er nå tilgjengelig en ny oppdatering for Spicherens booking-app

NYHET! BasisBall!

BasisBall Raw er et nytt gruppetime konsept som kommer på Spicheren i januar. Dette er en time med fokus på funksjonelle styrkeøvelser.

Tips til å komme i gang med trening

Husk at det er bedre å være på trening og tenke på sofaen enn å ligge på sofaen og tenke på trening

5 myter om styrketrening og løping

Det er mange myter ute og går i helse og treningsbransjen. Mange som løper er skeptiske til styrketrening og velger ofte bort styrke til fordel for løping.  
Er du en av dem?

Nybegynnerkurs: Hvor sprek kan du bli på 6 uker?

Jeg leter etter 12 personer som trenger en skikkelig motivasjons-boost, som per dagsdato føler seg i for dårlig form, og mangler gode hverdagsrutiner for aktivitet og kosthold.

  1. Nybegynnerkurs