HIIT

HIIT står for High Intensity Interval Training. Denne treningsformen består av kondisjons- og styrkeøvelser som utføres med høy intensitet.

Våre HIIT-timer

Tabata

Enkel, motiverende og effektiv intervalltrening for styrke og kondisjon! Hvert intervall består av 20 sekunder arbeid, etterfulgt av 10 sekunder hvile. Disse intervallene gjentas fortløpende åtte ganger – totalt 4 minutter. Timen består av åtte slike intervaller med øvelser som kroppsvektøvelser eller øvelser med ball, manualer, strikk og slides. Øvelsene utføres enten stasjonært (på én plass) eller i sirkel (flere stasjoner). Timen passer for deg som ønsker å forbedre kondisjon og utholdende styrke. Intensiteten kan tilpasses til ditt nivå.

HIIT-Circuit

HIIT-Circuit er stasjonstrening. I denne timen varieres arbeidsperiodene fra 20 sekunder til minutter. Øvelser du vil møte er kroppsvektøvelser, øvelser med ball, kettlebells, manualer, TRX og step. Timen passer for deg som ønsker å forbedre kondisjon og utholdende styrke. Intensiteten kan tilpasses til ditt nivå.

HIIT-TRX

HIIT-TRX er en time hvor man kombinerer styrkeøvelser i TRX (TRX er slynger som er festet i taket hvor man bruker sin egen kroppsvekt i slyngene for å skape motstand i forskjellige øvelser) sammen med kondisjonsøvelser som sprint, burpee, mountain climber o.l. Effektiv trening for både kondisjon og styrke. Timen passer for deg som ønsker å forbedre kondisjon og utholdende styrke. Intensiteten kan tilpasses til ditt nivå.