MetCon

MetCon eller metabolic conditioning er høyintensiv trening med varierte funksjonelle øvelser. Dette er treningsformen for deg som vil utfordre deg selv, lære nye øvelser og samtidig trene med andre. Spicheren følger egen programmering, som vil utfordre kondisjon, styrke og kroppsbeherskelse. Øvelser og vekter tilpasses ditt nivå, så timene passer for alle, så lenge du er villig til å tilpasse økten eller øvelsene.

Våre MetCon-timer

MetCon

Dette er timen for deg som vil utfordre deg selv, lære nye øvelser og trene med andre. Alle MetCon timene er bygd opp med følgende innhold:
• Oppvarming (dynamisk bevegelighet og teknikk)
• Skill/styrke (øve på ulike ferdigheter eller å bli sterkere)
• ESD (Energy System Development) kondisjonsdel med ulik varighet.

MetCon Advanced

Metcon Advanced er en time for deg som ønsker å lære deg olympiske løft, og tilrettelegges etter hver enkelts nivå. Timen er bygd opp med innlæring av teknikk, løfting og enkondisjonsdel der vi tar i bruk de olympiske løftene.

Denne timen passer like bra for nybegynnere som erfarne. Vektene du bruker gjenspeiler det nivået du er på.

 

MetCon Team

Å trene i gruppe, sammen med andre og på lag er gøy! I denne timen går vi alltid sammen i grupper på 2 eller flere. Disse timene har mest fokus på kondisjon og at det skal være gøy. Øvelser og oppsett på timen vil være likt som på på MetCon timene, bare at man her jobber på lag.  

MetCon Strength

Fokuset her er styrke. På disse timene fokuserer vi på baseløft og assistanseøvelser knyttet til baseløftene (blant annet, knebøy, markløft, pullup, benkpress, skulderpress). Her vil vi følge en fast styrkeprogrammering som skal hjelpe deg å bli sterkere. Dette er en fin time for deg som ønsker å bli mer komfortabel med baseløftene, samtidig som du ønsker å bli sterkere.