Senior

Et lavterskeltilbud til deg som har nådd pensjonsalderen, og som vil holde deg i form i et sosialt og hyggelig miljø. Her vil du oppleve variert trening som legger vekt på styrke, bevegelighet og funksjonalitet.

Spicheren ønsker at flere seniorer skal være fysisk aktive lengre, og vi legger derfor til rette for et eget treningsopplegg med treningsveileder til stede. Selv om vi eldes forskjellig, er det helt klart at regelmessig fysisk aktivitet og trening både kan forebygge og redusere forskjellige aldersrelaterte fysiske og psykiske forandringer.

Trening er som kjent ferskvare, det gjelder uansett alder. Derfor er det aldri for sent å starte treningen. Eldre som ikke har trent muskelstyrke på 20 år, kan ta igjen det tapte på bare to måneder ved å trene styrketrening. Studier har vist at dette gjelder selv for 100-åringer. Kilde: Statens helsedirektorat

 

Treningstider: (NB! oppstart etter sommeren er 20. august)

Mandag kl. 09.00-09.45 styrke og kondisjon sal 2

Tirsdag kl. 08.00-09.00 sykling og sterk med stang i sal 1, Arne Johan

Onsdag kl. 09.00-09.45 styrke og kondisjon sal 2

Torsdag kl. 08.00-09.00 30 minutter sykling og 30 minutter mage- og ryggtrening, Arne Johan (sykkelsal og sal 1)

Fredag kl. 09.00-09.45 styrke og kondisjon sal 2