MetCon

MetCon eller metabolic conditioning er høyintensiv trening med varierte funksjonelle øvelser. Dette er treningsformen for deg som vil utfordre deg selv, lære nye øvelser og samtidig trene med andre. Spicheren følger egen programmering, som vil utfordre kondisjon, styrke og kroppsbeherskelse. Øvelser og vekter tilpasses ditt nivå, så timene passer for alle, så lenge du er villig til å tilpasse økten eller øvelsene.

Våre MetCon-timer

Dette er timen for deg som vil utfordre deg selv, lære nye øvelser og trene med andre. Alle MetCon timene er bygd opp med følgende innhold:
• Intro (gjennomgang av dagens økt)
• Oppvarming/teknikk (teknisk gjennomgang av øvelsene som skal bli gjort i ESD del) 
• ESD (Energy System Development) kondisjonsdel med ulik varighet.

Dette er timen for deg som ønsker å forbedre din bevegelighet, spesielt rettet mot baseøvelser (knebøy, markløft, benkpress og press) samt øvelsene som mye brukes i MetCon timene. God mobilitet gjør at teknikken ofte forbedres som igjen leder til bedre prestasjon. Denne timen passer alle nivåer, så lenge du ønsker å utvikle din mobilitet. 

Vi forholder oss til følgende definisjon av mobilitet: "med mobilitet menes funksjonell bevegelighet over flere ledd i en arbeidskjede" 

Metcon OLY er en time for deg som ønsker å lære deg olympiske løft, og tilrettelegges etter hver enkelts nivå. Timen er bygd opp med innlæring av teknikk, løfting og en kondisjonsdel der vi tar i bruk de olympiske løftene.

Denne timen passer like bra for nybegynnere som erfarne. Vektene du bruker gjenspeiler det nivået du er på.

Å trene i gruppe, sammen med andre og på lag er gøy! I denne timen går vi alltid sammen i grupper på 2 eller flere. Disse timene har mest fokus på kondisjon og at det skal være gøy. Øvelser og oppsett på timen vil være likt som på på MetCon timene, bare at man her jobber på lag.

Fokuset her er styrke. På disse timene fokuserer vi på baseløft og assistanseøvelser knyttet til baseløftene (blant annet, knebøy, markløft, pullup, benkpress, skulderpress). Her vil vi følge en fast styrkeprogrammering som skal hjelpe deg å bli sterkere. Dette er en fin time for deg som ønsker å bli mer komfortabel med baseløftene, samtidig som du ønsker å bli sterkere.

Personvernerklæring Spicherens personvernerklæring beskriver hvilke opplysninger vi samler inn om deg som kunde, i hvilke systemer det gjøres og hva vi bruker opplysningene til. Mer info