Styrke

Styrketimene har fokus på å forbedre/opprettholde muskelstyrken eller øke muskelstyrken.

Våre styrketimer

Athletic strength er funksjonell styrketrening i gruppe. Vi jobber med kroppen som en helhet. Helkroppsøvelser som utfall, knebøy, press, dips og øvelser som virkelig fungerer. Back to basic, men satt sammen i et system som er gjennomtenkt. Denne timen passer for deg som har lyst til å trene ren styrke og lære øvelser med f.eks. stang. Du trenger ikke å ha forkunnskap for å delta.

STERK med stang er en styrketime hvor vi benytter vektstang og manualer. I denne timen får vi en grundig trening for kroppens store muskelgrupper og mindre muskulatur. Øvelser som du møter i denne timen er blant annet knebøy, markløft, utfall, brystpress og roing. Det anbefales å varme noe opp i forkant av timen. Timen kjøres i takt med musikken og er tilpasset til alle.

STERK i sirkel er en styrketreningstime som foregår i sirkel/stasjonstrening. Her får man utfordret styrke- og kjernemuskulatur med utstyr som TRX, medisinball, manualer, stang og egen kroppsvekt. Arbeidsperiodene varierer fra 30 sekunder til 1 minutt. Varighet på timene er 30 minutter. Timen er tilpasset til alle.

STERK med TRX er en funksjonell treningsform hvor vi får utfordret styrke, fleksibilitet og balanse. TRX er slynger som er festet i taket, og du bruker din egen kroppsvekt i slyngene for å skape motstand i forskjellige øvelser. Timen er tilpasset til alle.

Bosu styrke tar for seg ulike styrkeøvelser for hele kroppen ved hjelp av Bosu (halv ball), frivekter og egen kroppsvekt. På denne timen får du god trening for styrke, støttemuskulatur og balanse. Timen er tilpasset til alle.