HIIT

HIIT står for High Intensity Interval Training. Denne treningsformen består av kondisjons- og styrkeøvelser som utføres med høy intensitet.

Tabata
Enkel, motiverende, og effektiv intervalltrening for styrke og kondisjon! Hvert intervall består av 20 sek arbeid, etterfulgt av 10 sek hvile. Disse intervallene gjentas forløpende åtte ganger – totalt 4 minutter.  En tabata time består av åtte slike intervaller med øvelser som kroppsvektøvelser eller øvelser med ball, manualer, strikk og slides. Øvelsene utføres enten stasjonært (på en plass) eller i sirkel (flere stasjoner). Timen passer for deg som ønsker å forbedre kondisjon og utholdende styrke. Intensiteten kan tilpasses til ditt nivå.

HIIT-Circuit
HIIT-circuit er stasjonstrening. I denne timen varieres arbeidsperiodene fra 20 sek til minutter. Øvelser du vil møte er kroppsvektøvelser, øvelser med ball, kettlebells, manualer, TRX og step. Timen passer for deg som ønsker å forbedre kondisjon og utholdende styrke. Intensiteten kan tilpasses til ditt nivå.

HIIT – TRX
HIIT -TRX er en time hvor man kombinerer styrkeøvelser i TRX (TRX er slynger som er festet i taket hvor bruker sin egen kroppsvekt i slyngene for å skape motstand i forskjellige øvelser) sammen med kondisjonsøvelser som sprint, burpee, mountain climber ol. Effektiv trening for både kondisjon og styrke. Timen passer for deg som ønsker å forbedre kondisjon og utholdende styrke. Intensiteten kan tilpasses til ditt nivå.

Instruktør

  • Heidi Irgemo