CYCLING

I vår spinningsal kan du delta på intervalltimer, og morgensykling.

I intervalltimene trår vi til og jobber pulsen opp mot 90 % av makspuls. Mens i morgensyklingstimene er tempoet mer rolig, og pulsen skal komme maks opp i 75 % av maks.

 

Spinningtimer

Spin – bakke
Styrketråkk. Du styrer alltid tempo og intensitet selv.

Spin – kortintervall
Intervaller med varighet fra 30 sek til 2 min

Spin – langintervall
Intervaller med varighet fra 2-8 min.

Spin – miksintervall
En blanding av ulike typer intervaller.

Spin – Rise & Shine
Rise & Shine er en perfekt start på dagen, spesielt for deg som ønsker å trene før jobb eller skole. I disse timene starter vi alltid med en god og lang oppvarming før intensiteten økes. Vi jobber oss rolig igjennom hele timen, og i løpet av timen kan pulsen maks komme opp i 75 % av maks. Spin – rise & Shine er en myk og god start på dagen.

Dagbok – Stages Flight

Stages flight er et puls og wattsystem som vi tilbyr på våre timer. Systemet fungerer ved at puls og watt vises på storskjerm i en egen klokke, samtidig som treningen din blir registrert i en dagbok på nettet. Dette gjør det mye enklere for deg å følge med på treningen din underveis og i ettertid av økten. Alt du trenger å gjøre for å komme i gang med Stages flight er å kjøpe et et eget pulsbelte – kan kjøpes i resepsjonen –  samt registrere deg i Spicheren sin dagbok på nett: http://dagbok.spicheren.no/
Brukermanual til registrering i dagboken finner du her: Stages flight infoskriv

Se film fra spinningsalen:

 

Instruktør

  • Kai Arne Arnesen

  • Jan Rikard Olafsen

  • Kjersti Mortensen

  • Nina W Pettersen