BODY & MIND

Body & Mind er en psykofysisk form for trening, hvor målet er å bedre psykisk og fysisk helse. Timene er tilpasset til alle nivå.

POWER YOGA
Power yoga har fokus på bevegelighet, og styrke. I tillegg fokuseres det på å skape flyt mellom ulike yogaposisjoner og øvelser der pust er et viktig verktøy. Klassen avsluttes med en behagelig avspenning.

HATHA YOGA
Hatha yoga utføres ved hjelp av bevegelser og stillinger, kjent som asana. Hatha yoga fokuserer på pust, egen kropp, egne grenser, og vår bevissthet.

POWER PILATES
Power Pilates er en time hvor fokuset er å trene kjernemuskulatur, i tillegg til ben og armer. Vi bruker for det meste egen kroppsvekt i styrkeøvelsene, men også manualer i enkelte deler av timen.  Øvelsene har ulik vanskelighetsgrad, men alle øvelsene kan tilpasses ditt nivå.

PILATES
Tar for seg grunnleggende teknikk som er med på å styrke kjernemuskulatur. Samtidig fokuseres det på rett pusteteknikk.

MYK YOGA
I myk yoga gir vi kropp og sjel litt «yoga-spa»! Vi gir oss tid til de gode strekkøvelsene, og øver oss på å være hundre prosent tilstede med pust og bevegelse. Første delen av timen er aktiv og utfordrende, mens andre delen er en mer rolig del hvor det fokuseres på god strekk og avspenning.

CHI YOGA
Er en flytende Hatha Yoga som transformerer den tradisjonelle indiske yogaen til dagens tid og som retter seg mot behovene til det moderne mennesket i den vestlige verden. Typisk for Chi Yoga er spiral- bølgebevegelser og flows. Timen er for viderekomne.

YOGA LIGHT
Timens innhold er basert på Hatha Yogaens grunnpilarer:  fysiske øvelser, pusteøvelser og avspenning. Dette bidrar til økt bevegelighet, styrke , fleksibilitet og mentalt ro. Man fokuserer på enkelte basic øvelser, og timen foregår i rolig tempo. Timen er vel egnet for nybegynnere og litt øvet.

KROPPSHARMONI
Er en rolig gruppetreningstime som utføres som funksjonell trening (kun med din egen kropp). Tilrettelagt spesielt for personer med skulder- og nakkeproblemer. Timen har fokus på både styrke-, bevegelighets- og balanseøvelser. Det anbefales å varme opp noe i forkant av denne timen.

Instruktør

  • Christian Helland

  • Dan Mørkestøl

  • Rosi Bachman

  • Kathrine Helland